Fars dag

Alvin somnade allt till slut i morse. Men då vaknade ju Olle men pappi tog med sig Olle ut..så jag fick sova till 10:00 . Söndags lyx. Frazze fixa fin fin frukost minsan., kan tro att det är mors dag:) han ska få sitt i kväll såklart! Ska snart klä på barnen och åka till pappas grav och tända ljus. Känns så meningslöst att gå dit för han finns inte där utan han är i mina minnen och tankar dagligen. Men är noga med att graven ska se fin ut. Finns vissa som inte sköter om sinna nära och käras gravar, så länge man kan och orkar så ska man sköta om graven. Bara för att det är en kyrkogård så ska det inte se trist och grått ut. Fy för det . Varje vinter sätter jag ut en tomte på graven, har blivit en grej sen jag var en liten tjej. Gravar ska skötas så är det. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Nä va gulligt med en tomte på graven. Hur många år sen är det han dog?

Pappa ville inte ha nån grav pga av att vi inte skulle känna tvång att gå dit å hålla ordning, så han ligger i minneslunden. Känns jättebra faktiskt, finns inte något tvång att gå dit men det är ganska skönt både för mej, Peter och barnen å givetvis mina syskon å min mamma.

Kram

2010-11-14 @ 22:22:32
URL: http://mariellethorin.blogg.se/
Postat av: Verra

20 årsen, han var med om en trafik olycka. Minneslund är toppen.

2010-11-15 @ 07:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0