Kul kul ...

Då har man gjort första dagen på Illern på snart 2 år. Ta mig tusan så är det 2 årsen nu i maj,fort tiden går. Började jobba på Illern för 9 årsen snart 10, tills för 2 årsen då jag fick välja på att gå upp på en annan avd eller förflytta mig till Adolfsberg .. Kände att Illern gav mig inte så mycket man stog liksom stil, så jag valde Adolfsberg allt var nytt självklart har alla inom vården samma mål och själva jobbet är samma men man jobbar på olika sätt. Så jag har lärt mig mycket på Adolfsberg, träffat många nya bra arbetskamrater. Trodde aldrig att jag skulle kunna lämna mitt " älskade " Illern, men det är så nyttigt att flytta på sig. Men det är jättte kul att vara tillbaka kommer vara där nu ett par dagar i mars och har absolut inget imot Illern, på ett sätt så kände jag mig hemma, konstigt det där=) Sökte en tjänst på demens på Illern i april 2010 och den fick jag men började tjänsten med att vara mammaledig. Sen efter sommaren så kom det upp en massa varsel och jag klarade mig tyvärr inte. Så nu är min tjänst i bemaningsenheten, suger lite. Den 1 sep börjar jag jobba på "riktigt" igen och hoppas att jag hamnar på något bra ställe=) Nog om detta.

Slutade jobbet 21 körde den svarta faran hem. Farmor hade lyckats att lägga både Alvin & Olle. Hann inte mer än duscha av mig och sätta röven i soffan. Då vaknar Alvin och skriker som en galning har riktigt ont och det visade sig vara magen för hans rumpa låt värre än en k-pist. I samma veva vaknar Olle utav att han kissat ner sig. Mmm turbulens ska det vara. Nu sover skruttarna och det borde jag med göra. Tack kära farmor för hjälpen idag. Imorgon blir det jobb 8-16. Olle får en hel dag på dagis och Alvin hos farmor såklart..

Godnatt på er...ZzZzZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz

Kommentarer
Postat av: Mikka

Jag blev gott paff när jag träffa dig vid rapporteringen! Men kul att du är tillbaka! :]

2011-03-08 @ 23:22:31
URL: http://mikaelalerhman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0