Nu ska vi se

Börjar bli människa igen efter lördagens bravader. Hur trött blir man inte. Kom i säng halv 4 efter att ha släpat med J & M som inte var såå sugna på att sova. Sov till 10.30 igår morse men ändå gick jag och la mig 18:30 i går kväll och somnade som en gris. Så gött. Men det var de värt.

Middags gästerna kom kl 19.
Tog oss en fördrink i soffan med lite paket utdelning. Jag fick mig några fina saker. Jenny fyllde ju år så henne lade vi ihop en present till.
Fördrink i soffan, Självklart en cosmopolitan:



Förrätten blev feta parmasnurror. Parmaskinka med mosad feta ost, creme frech, ruccola och mango chutney. Enkelt och helt okej. Tjejerna var väldigt förtjusta idet men jag var inte så nöjd nåt som inte klickade.



Varmrätten blev Fläskfile iugn med lök,svamp,grädde och massa ädelost. Till det gjorde jag egna klyft potatis med pressad vitlök över, sallad och svartvinbärsgele för sötmans skull.
Riktigt poppis. En av mina favoriter.



Dålig bild ja, började bli lite beruskad här=)





Efterätten blev vaniljpannacotta med hackade stekta äpplebitar i massa socker och kanel. Underbar känsla och smak i munnen.







Ungefär här spårade det ut=)

Kvällen var helt enkelt en 10:a!!

Jobbat delad tur idag är bra sleten så nu ska jag ta med mig ny nr av topphälsa och göra mina prinsar sällskap..

Godnatt!!


Kommentarer
Postat av: mormor

Tror nog att det spårade ur tidigare, med tanke på

hur du plaserade besticken.Kram på dej.

2011-10-03 @ 22:33:42
Postat av: mh

uuuuunderbar kväll, tack för det :) och som sagt parmarullarna va lika ljuvliga som du! puss

2011-10-03 @ 22:36:28
Postat av: JB

Haha! Såg väldigt smarrigt ut det där och gött att ni höll ställningen:)

2011-10-04 @ 07:52:33
Postat av: Jen

hahahahahah underbart.. Tack för senast igen, super god mat.. och gör trevlig kväll :) och jag håller med malin om parmarullarna ,,

2011-10-04 @ 22:16:10
Postat av: Jessie

Den där fläskfilé grejen skulle ja vilja ha recept på, såg smarrigt ut!!

2011-10-05 @ 10:43:05
URL: http://jessams.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0