Ibland blir jag bara så trött på mig själv.

Hur svårt kan det vara att ta på sig ett bälte. Barnen åker ALDRIG i bilen utan bälte. Men mig själv pust och stön.
Har hamnat i polis kontroll 2 ggr på 3 veckor på samma ställe. Bältes böter båda ggr. Ska punga ut med 3000 i bälte..Så sjukt onödigt. Eller hur?



Ja menar vad är problemet. Åkte och lämnda barnen på dagis förut, hade jag på mig bälte. Nej! Pinsamt ju.

Men pinsamast var nog i går när de stannade mig. Bråttom hade jag som vanligt , var ute på rast. Först bältet då sen frågade de ju efter körkortet som självklart inte var med. Så jag fick gå ur bilen och följa med till deras och kolla så uppgifterna de hade stämde. Där såg de ju att jag hade en obetald böter. Bara att lägga på nörd charmen=) Blåsa fick jag göra med och det var ju oki. Sen sa han på skämt bilen är det väl inge fel på. Å nej säger jag. Han bara ursäkta men det är kör förbud på denna. Och där dog ja lite! Som tur var va det inte min bil utan det var F golf så jag kunde ju skylla allt på han =) Bilen får stå kvar här öö nej. Fick tjata med mig den tillbaka till jobbet men där skulle den stå tills jag kunde bevisa att den hade ny besiktnings tid.. Men var ju tvungen att få hem den. Fatta att jag var lite nervös när jag körde hem. Ja menar med den turen man haft det senaste!

Är ni bättre på bälte än vad jag är...?? Inte svårt att bli.

Men nu är det skärpning!!!


Kommentarer
Postat av: Anna Lindroth

Men gud Verra förlåt men jävlar vad jag skratta - jag döööör. Men fan förstår att det var nervöst att köra hem :)

2011-09-12 @ 14:10:54
Postat av: mormor o Rickard

Vad är problemet,fy f....n va onödigt,hoppas du har lärt dej.

2011-09-12 @ 19:37:07
Postat av: Jessie

Skärpning Verski!!

2011-09-12 @ 20:02:12
URL: http://jessams.wordpress.com
Postat av: Verra

Men tagga ner mormor=)

2011-09-12 @ 20:20:20
Postat av: Emelie

Säger som Jessie, Skärpning. Pengarna är väl ingenting egentligen om man tänker ifall nått skulle hända dig, bara för att du inte har bältet på dig. Lika viktigt för dig som för barnen!

2011-09-13 @ 16:35:00
Postat av: JB

Så jävla härlig. Det är liksom du<3

2011-09-16 @ 09:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0